کلاه موتور هوندا که در فصل گرم خاصیت خنک کنندگی دارد

کلاه ایمنی موتورسیکلت برای محافظت از سر راننده یا سرنشین با جذب ضربه با زمین یا موانع طبیعی در صورت سقوط و همچنین کلاه موتور هوندا محافظت در برابر سایش ناشی از لیز خوردن در جاده در نظر گرفته شده است.

کلاه موتور هوندا همچنین دارای عملکرد محافظت از چشم ها در برابر باد، حشرات و یا حتی عملکردی کاملاً راحتی است که شامل یک دستگاه تهویه مطبوع یا گرمایش و بلندگو برای گوش دادن به موسیقی یا یک همسفر، تلفن و غیره است.

معمولا در کشورها، عدم استفاده از کلاه موتور هوندا با برداشتن امتیاز گواهینامه رانندگی و احتمال بی حرکت شدن وسیله نقلیه مشمول جریمه می شود.

طبق قوانین بعضی از کشورها یک دستگاه بازتابنده در چهار طرف کلاه موتور هوندا الزامی است.

در صورتی که کلاه موتور هوندا نداشته باشد، به عنوان یک کلاه ایمنی غیرمجاز و مشمول جریمه درجه چهارم و همچنین حذف امتیاز تلقی می شود.

کلاه

کلاه ایمنی موتورسیکلت باید مطابق با استانداردها باشد، استانداردها حداقل الزاماتی هستند که با توافق متقابل بین تولید کنندگان مختلف و نمایندگان جامعه مدنی و دولت ها ایجاد شده اند.

برای تایید، یک کلاه ایمنی باید یک سری آزمایشات مکانیکی کامل جذب ضربه، حفظ بند چانه، برداشتن و غیره را پشت سر گذاشته باشد. منسوخ است، اگرچه هنوز از نظر قانونی مجاز است، اما به شدت از استفاده از کلاه ایمنی با این استاندارد که اکنون نزدیک به 15 سال است کنار گذاشته شده است، به نفع مقررات منع شده است.

دومی، برخلاف تصور عمومی، یک مقررات اتحادیه اروپا نیست، بلکه یک مقررات ژنو سازمان ملل است که به طور گسترده توسط همه کشورهای اروپایی و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر در قاره های دیگر تصویب شده است.

کلاه کاسه ای فقط بالای جمجمه را می پوشاند، مدل‌های جدید دیگر نمی‌توانند در جاده‌های باز مورد استفاده قرار گیرند، زیرا حداقل الزامات همولوژی را برآورده نمی‌کنند.

از این رو طرفداران موتورسیکلت های قدیمی یا رترو که استفاده کنندگان اصلی این نوع کلاه هستند، به سراغ مدل های قدیمی تایید شده در زمان خود می روند.