چکمه های چرمی، کفش های با سابقه

در طول تاریخ ما، نژاد بشر همیشه از نوعی کفش چرم گاوی برای محافظت از پاهای ما استفاده کرده است. اگرچه منشأ دقیق چکمه های چرم گاوی مشخص نیست، اما یک چیز درست است: چکمه های چرمی جدیدترین ترند این فصل هستند.

چکمه های چرم خام منشأ متفاوتی با انواع چکمه های موجود در بازار واقعی ندارند. چکمه های چرمی برای بهبود محافظت از پا و مفصل زانو طراحی شده اند. به همین دلیل، این کفش مناسب برای دامداران و کابوی ها بود.

راهنمای خرید و معرفی انواع بوت های زنانه | ایمالز

منشا چکمه های چرمی
چکمه‌های چرمی، سبکی هستند که در قرن بیستم راه طولانی را طی کرده‌اند: از اولین کابوی‌ها تا محبوبیت آن‌ها در فیلم‌ها و فتح کت واک‌ها. چکمه‌ها و کفش چرم پاشنه سه سانتی نوعی چکمه هستند که در اصل برای کار طراحی شده‌اند و از مواد مختلف، عمدتاً چرم گاو یا پوست‌های عجیب و غریب مانند شترمرغ، تمساح یا مار ساخته می‌شوند. منشا بوت به دنیای باستان باز می گردد، حدود 1500 سال قبل از میلاد. ج- چکمه‌ها اکسسوری لباس بودند که هدف اصلی آن محافظت از پا بود.

در قرن هفدهم اولین چکمه های چرم خام تولید انبوه ظاهر شد، دقیقاً در سال 1642، زمانی که توماس پندلتون 4000 جفت کفش و 600 جفت چکمه برای ارتش بریتانیا تولید کرد. این تنها آغازی خواهد بود که قرن‌ها پس از انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم هنوز در پیش بود. در اواسط قرن نوزدهم، کابوی ها چکمه های ساده اما محکم می پوشیدند تا هنگام انجام کارهای دشوار احساس راحتی کنند و از آنها محافظت شود: برخی از چکمه های ساخته شده توسط خود، چکمه های طراحی زیبا، برای موقعیت های خاص. سبک زندگی کابوی در دهه های 30 و 40 قرن بیستم تغییر کرد و منحصراً بر روی عملی بودن تمرکز نداشت، بلکه بر مد و سبک نیز متمرکز بود.

نفوذ هالیوود و محبوبیت روزافزون فیلم های وسترن منجر به طراحی چکمه های رنگارنگ کابوی و پوسته های عجیب و غریب شد. بازیگران و هنرمندانی مانند گرگوری پک، جان وین یا جین اوتری شروع به پوشیدن سبک‌های مدرن‌تر کردند که باعث شد تقاضا برای نسخه‌های واضح‌تر افزایش یابد. در دهه 1960، چکمه های چرمی تحول دیگری را تجربه کردند. جوانان در آن زمان علاقه خود را به طرح‌های مجلل مورد استفاده والدین خود از دست دادند و طرح‌های ساده‌تری را جست‌وجو کردند، بسیار شبیه به طرح‌هایی که گاوچران‌های اصلی در قرن نوزدهم می‌پوشیدند.

تولیدکنندگان با چکمه هایی با پاشنه کم و چرم ساده در رنگ های مشکی و قهوه ای واکنش نشان دادند. این به سرعت در طول دهه 70 با محبوبیت چکمه های بریده بریده تغییر کرد. اما تا دهه 80 با پخش فیلم Urban Cowboy، علاقه مندان غربی شروع به درخواست خرید کتونی اورجینال سیاه و سفید با پنجه های بریده شده کردند. در نتیجه، چکمه‌های چرمی شباهت چندانی به چکمه‌هایی دارند که در هنگام کار از دامداران و کابوی‌های اصلی استفاده می‌کردند. اکنون، آنها یک نماد واقعی مد هستند و سبک خاص خود را دارند.

راهنمای خرید بوت بلند زنانه

خرید کتونی

راهنمای خرید چکمه های چرمی
در ادامه، اطلاعات و توصیه هایی را برای کسانی که هرگز چکمه های چرمی نپوشیده اند، خواهید دید. یاد بگیرید مانند یک گاوچران واقعی چکمه های چرمی بپوشید! سه قسمت اساسی وجود دارد که در آن جاسازی چکمه انجام می شود: پاشنه پا، پاشنه و توپ.

بر خلاف یک کفش بنددار، یک چکمه دارای قسمتی است که تنها قسمتی برای محکم نگه داشتن پا است، بنابراین، تناسب خوب روی کفش بسیار مهم است. چکمه‌ها باید روی پا تنگ باشند تا مطمئن شوند که پا زیاد حرکت نمی‌کند یا بلند نمی‌شود و می‌تواند راحت راه برود. اگر کف پا خیلی شل به نظر می‌رسد، بلند کردن پاشنه آن بیش از حد است، بنابراین اندازه کوچک‌تر توصیه می‌شود یا شاید برای محکم‌تر شدن بهتر از کفی یا جوراب‌های ضخیم‌تر استفاده کنید.

پاشنه
با توجه به سیستم ساخت و قیمت کفش ایمنی ملی و چکمه چرمی، ما همیشه احساس می کنیم که پاشنه پای ما هنگام راه رفتن کمی به سمت بالا می لغزد، این کاملا طبیعی است و به این معنی نیست که چکمه ها خیلی بزرگ هستند. دلیل آن این است که وقتی یک چکمه نو است، زیره چرم یا لاستیکی کاملاً سفت و کمی انعطاف پذیر است. همانطور که به پوشیدن چکمه ادامه می دهیم، زیره انعطاف پذیرتر می شود و بلند شدن روی پاشنه کاهش می یابد.

راهنمای خرید و نگهداری چکمه چرمی مناسب برای روزهای برف و بارانی | صنایع چرم دلیر - Dalir Leather Industry

کفش پاشنه 3 سانتی

توپ پا
برای تناسب کامل باید سعی کنیم که پهن ترین قسمت پا که به آن توپ می گویند روی پهن ترین قسمت کف کفش قرار بگیرد، به این ترتیب تعادل و راحتی بهتری در استپ به دست خواهیم آورد.