همه چیز درباره انواع استفاده از چرم در کفش

بر خلاف سایر اشیاء ساخته شده از چرم خام، مانند مبلمان، کت، کیف پول و غیره، اکثر چرم کفش برای ایجاد رویه کفش تا آخر (یک فرم چوبی یا پلاستیکی به شکل کلی پا) کشیده می شود. برای انجام این کار، چرم باید در محدوده خاصی از ضخامت باشد. و انواع خاصی از چرم نوع و کیفیت کفش را مشخص می کند. بیایید بررسی کنیم که چه چرم هایی برای کفش ایده آل هستند.

تمیز کردن کفش چرم با روش‌های خانگی و مواد طبیعی | دیجی‌کالا مگ

انواع چرم گاوی مورد استفاده در کفش پاشنه 3 سانتی
یکی از محبوب ترین چرم ها برای لباس مجلسی/کفش های تجاری، پوست گوساله است. از آنجایی که پوست گوساله از گوساله می آید، دانه و فیبر محکم تری دارد و از پوست گاو نازک تر و سبک تر است. این باعث می شود چرم کفش بهتر شود. انواع دیگر چرم حیوانات عبارتند از:

پوست بچه (از بز)
پوست خوک/پکاری (از خوک)
پوسته کوردوان (از اسب)
چرم گاو (پوست گاو / پوست گوساله)
اینها رایج ترین انواع چرم حیوانات هستند که در کفش استفاده می شوند.

انواع چرم حیوانات مورد استفاده در کفش
اما شما همچنین چرم های عجیب و غریب بیشتری مانند موارد زیر دارید:
بوفالو
فیل
کانگورو
شترمرغ
تمساح
تمساح
مارمولک
مار
پوست خزندگان نسبت به چرم بزی حیوانات دوام بیشتری دارد و به مراقبت کمتری نیاز دارد، اما گران‌تر هم هستند.

كفش چرم طبیعی مردانه اسپرت کلاسیک کد 019

خرید کتونی اورجینال

چرم در کفش کجا استفاده می شود؟
یک کفش تمام چرم با کیفیت بالا در مکان های زیر از چرم استفاده می کند:

زیره کفش (قسمتی که با زمین تماس دارد)
کفی کفش (قسمتی که پای شما روی آن قرار دارد)
آستر کفش (بین پا و رویه)
پاشنه کفش (مانند لایه‌های چرم روی هم برای ایجاد پاشنه)
رویه کفش (بقیه کفش به استثنای موارد بالا)
چکمه های ولورین 1000 مایلی کورتلند 1

ضخامت چرم
کفش‌هایی که تماماً چرمی نیستند، ممکن است دارای زیره‌های لاستیکی، کفی‌های ساخته شده از مواد مختلف و پاشنه‌هایی از چوب، لاستیک یا پلاستیک باشند. پیشنهاد می‌کنم اگر می‌توانید از تمام چرم‌ها استفاده کنید، به استثنای زیره‌های لاستیکی – اگر نیاز به ایستادن در محیط‌های مرطوب سرد دارید.

یک زیره چرمی در کفش مردانه به طور متوسط ​​ضخامتی در حدود 12 اونس دارد. یک کفی کفش چرم پاشنه سه سانتی معمولاً ضخامتی در حدود 14 اونس دارد تا بتواند محل جوش را در خود جای دهد. رویه کفش در یک لباس معمولی/کفش تجاری حدود 5 اونس است، آستر آن حدود 1 اونس است.

همه این ضخامت ها به دلیل نوع چرم، روش جوش و مدل کفش می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، کفش‌های ایتالیایی شیک‌تر هستند و به همین دلیل از چرم نازک‌تر در زیره و رویه برای رسیدن به ظاهر استفاده می‌کنند. کفی هایی که بلیک دوخته شده یا جوش داده شده اند به اندازه کفش های جوش داده شده به کفی ضخیم نیاز ندارند.

کیفیت چرم مورد استفاده در خط مشخصی از کفش چرم با درجه چرمی که سازنده کفش برای ساخت کفش خریداری کرده است، تعیین می شود. چرم رویه کفش معمولاً از جنس چرمی است، اما کوردوان پوسته دانه ای ندارد، چرم مومی از داخل به بیرون استفاده می شود (گوشه بیرونی) و چرم جیر دانه ها را به طور کامل حذف کرده است. چرم هایی که دارای لکه هایی در دانه هستند، اغلب از سمت دانه ها صاف می شوند (سنباده می زنند) تا لکه ها را از بین ببرند، که سپس نیاز به اصلاح دانه دارد.

درباره چرم دانه ای اصلاح شده
از چرم دانه ای اصلاح شده به عنوان چرم صحافی یاد می شود. اگر دانه اصلاح نشده باشد به آن دانه کامل گفته می شود. یکی از آخرین مراحل دباغی چرم، اعمال رنگ و پرداخت است (اگرچه چرم دباغی شده با کروم را می توان در حالت “آبی مرطوب” خریداری کرد” که از فرآیند دباغی خارج می شود). چرم با کیفیت بالا معمولا رنگ آنیلین است که رنگ را به طور کامل از طریق چرم اشباع می کند. چرم احساس روکشی به آن نخواهد داشت. چرم همچنین تحت فشار زیاد فشار داده می شود تا کمی درخشش به آن بدهد و در اکثر موارد یک لایه بسیار نازک از اکریلیک شفاف یا رنگی به عنوان پوشش نهایی اعمال می شود.

13 برند برتر کفش های ایتالیایی و تاریخچه آن ها (1) | چرم سی سی

خرید کتونی

برخی از تولیدکنندگان کفش نیز ممکن است یک پوشش شفاف یا رنگی اضافی اضافه کنند. در مورد دانه اصلاح شده، پرس و پرداخت اکریلیک نیز جایی است که دانه اصلاح شده اعمال می شود. به همین دلیل، چرم دانه ای اصلاح شده دارای روکش ضخیم تری نسبت به دانه های اصلاح نشده خواهد بود و همچنین ممکن است کمی براق تر باشد. روکش های دانه اصلاح شده می تواند از یک سطح صاف ساده تا پوست مصنوعی حیوانات و دانه های سنگریزه متغیر باشد. چرم دانه ای اصلاح شده معمولاً چرم درجه پایین تر است، فقط به این دلیل که دانه و رنگ آنیلین اگر روی چرم با کیفیت بالاتر انجام شود، پوشانده می شود. و هر چه روکش ضخیم تر باشد، کیفیت چرم ضعیف تر خواهد بود. البته استثناهایی نیز در این قاعده وجود دارد. به عنوان مثال: برخی از کفش‌ها/ چکمه‌های سنگریزه‌ای را می‌توان از چرم باکیفیت درست کرد، اما به سختی می‌توان به دلیل پوشش پوششی آن، تشخیص داد.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا قیمت کفش ایمنی ملی از چرم دانه ای اصلاح شده ساخته شده است یا نه (در واقع چرمی که رویه آن اصلاح شده است) این است که کفش را خم کنید. هرچه چروک ها ریزتر باشد روی کفش بیشتر می شود (اصلاح بیشتر). کفش‌ها در انواع و کیفیت‌های چرمی وجود دارند، بنابراین به شما کمک می‌کند تا از آنچه واقعاً می‌خرید، ایده بگیرید. یکی دیگر از بزرگترین شاخص هایی که می توانید برای تعیین اینکه آیا یک کفش از دانه های اصلاح شده استفاده می کند یا خیر استفاده کنید، قیمت است. کیفیت هزینه خوبی دارد. راه دیگر این است که به درخشندگی از زمان اصلاح برگ دانه نگاه کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.