تنها با یک لامپ ویدئو پروژکتور سونی می توان تمام خانه را روشن کرد

لومن اندازه گیری نور خروجی لامپ ویدئو پروژکتور سونی است و میزان نوری که لامپ پروژکتور قادر به تولید آن است را اندازه گیری می کند. بنابراین مشخصات لومن یک پروژکتور نشان دهنده میزان روشنایی لامپ ویدئو پروژکتور سونی است یک راه خوب برای درک لومن این است که نور را به عنوان آب در نظر بگیرید، سپس یک لومن نور شبیه اندازه گیری جریان آب در لیتر در ثانیه است، برای مثال جریان آب بر حسب لیتر در ثانیه از یک شیر آب.

هرچه امتیاز لومن یک لامپ ویدئو پروژکتور سونی بیشتر باشد، پروژکتور روشن تر خواهد بود اما در اینجا یک نکته وجود دارد، همانطور که در بخش پروژکتورهای DLP در زیر توضیح داده شده است، باید به نور خروجی رنگی پروژکتور نیز توجه کنید رایج ترین نوع لامپ ها یا لامپ های مورد استفاده در پروژکتورها لامپ های متال هالید هستند.

لامپ

یک لامپ متال هالید برای پروژکتورها به نام‌های HID یا لامپ تخلیه با شدت بالا یا لامپ‌های UHP یا لامپ‌های فشار بسیار بالا نیز شناخته می‌شود لامپ‌های متال هالید با یک قوس الکتریکی در داخل یک لامپ شیشه‌ای فشار قوی حاوی مخلوطی از بخار جیوه و بخار متال هالید، معمولاً یدید سدیم، کار می‌کنند لامپ های متال هالید بسیار کارآمد هستند و یک نور سفید با شدت بالا در حدود 75 تا 100 لومن بر وات تولید می کنند.

یکی از مشکلات استفاده از پروژکتورهای لامپ متال هالید این است که در صورت قطع برق در حین کار کردن پروژکتور، بدون اینکه فن خنک کننده بتواند لامپ داغ پروژکتور را خنک کند، پروژکتور خاموش می شود این امر باعث گرم شدن بیش از حد لامپ پروژکتور و کاهش عمر آن می شود و حتی ممکن است باعث سوختن لامپ پروژکتور شود که در این صورت به یک لامپ جایگزین جدید نیاز خواهید داشت برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود یک یو پی اس کوچک ارزان قیمت با قیمت حدود 60 دلار بین پروژکتور و منبع تغذیه داشته باشید.