تجویز خرمالو در بازار ارومیه توسط پزشکان برای درمان آلزایمر

خرمالو، رزوود یا خرمالو در بازار ارومیه بومی کشور چین و ژاپن است، درختی است از تیره دیوسپیروس که میوه های خوراکی دارد و نام علمی آن دیوسپیروس کاکی، در ژاپن است.

این درخت در قرن هفدهم به عنوان یک درخت زینتی وارد اسپانیا شد، اما امروزه میوه های آن در والنسیا رشد می کنند و از طریق فرقه اصلی خود به بازار عرضه می شوند، همچنین کره، ایتالیا، برزیل و اسلوونی از تولیدکنندگان مهم خرمالو در بازار ارومیه هستند، در کشورهای آسیایی که سنت تولید خرمالو را حفظ می کنند، تقریباً 900 نوع از این میوه کشت می شود.

یکی از خواص اصلی خرمالو در بازار ارومیه این است که تقریباً 80 درصد ترکیبات آن آب است، همچنین دارای محتوای چربی کم و سرشار از کربوهیدرات و فیبر است که خرمالو را به میوه ای مغذی و پرانرژی تبدیل می کند و برای مبارزه با یبوست نیز ایده آل است، مصرف آن به دلیل کلسیمی که دارد برای پوست و همچنین استخوان ها مفید است.

خرمالو

خرمالو همچنین یک میوه آنتی اکسیدان است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا برای افراد مبتلا به فشار خون یا بیماری های قلبی عروقی بسیار توصیه می شود، به جذب آهن و کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

خرمالو همچنین دارای پروویتامین A است که برای مراقبت از پوست و سلامت استخوان ها و همچنین برای حفظ سیستم ایمنی قوی ایده آل است، مصرف آن برای افرادی که رژیم غذایی کم چرب دارند و یا برای کسانی که باردار یا شیرده هستند بسیار توصیه می شود، خرمالو همچنین ویتامین های B1 و B2 را تامین می کند که برای سلامت سیستم عصبی بسیار مفید است.
علیرغم اینکه طعم خرمالو بسیار شیرین است اما مصرف آن آنقدر که تصور می کنید طرفدار ندارد و از آنجایی که بافت کمی ژلاتینی شبیه مربا دارد، مزه ای که در انتها به جا می گذارد باعث می شود این میوه چندان راحت نباشد، را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانیم، حسی که در کام ایجاد می‌کند می‌تواند قابض و چسبنده باشد، اگرچه خرمالو یا خرمالو تفاوت‌های جزئی دارد، زیرا همانطور که به شما گفتیم خمیر اولی کمی سفت‌تر است، زیرا مرحله بلوغ آن چندان پیشرفته نیست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.