با خرمای مضافتی بم درجه یک آسم خود را از بین ببرید

خرما یکی از بهترین غذاهای شیرین مفید با ارزش فرهنگی و مذهبی است که می تواند فرآیند هضم غذا را تنظیم کند و مواد مغذی زیادی را برای بدن تامین کند، خرمای مضافتی بم درجه یک یکی از غذاهای ایده آل به حساب می آید زیرا حاوی تعداد زیادی ویتامین و عناصر ضروری برای سلامتی است و همین امر محبوبیت و استفاده گسترده آن را تقریباً روزانه توضیح می دهد.

خرمای مضافتی بم درجه یک فواید زیادی برای حفظ سلامت اندام های مختلف بدن دارد که بارزترین این فواید عبارتند از:از آنجایی که خرمای مضافتی بم درجه یک منبع غنی فیبر غذایی محلول و نامحلول است، مطمئناً در ارتقای سلامت و عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از برخی اختلالات روده ای مناسب است.

بهبود حرکات روده با جلوگیری از یبوست و درمان اسهال، پیشگیری از عفونت های روده و روده بزرگ در نتیجه خواص ضد باکتریایی و نقش آن در تحریک رشد باکتری های مفید در روده، پیشگیری از هموروئید و سرطان های دستگاه گوارش، حفظ سلامت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان.

خرما
خرما منبع عالی بسیاری از مواد معدنی از جمله آهن است که باعث می شود خرما نقش خوبی در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن داشته باشد همچنین آهن به تامین انرژی بدن و رفع خستگی ناشی از کم خونی کمک می کند، خرما حاوی درصد بالایی از کربوهیدرات ها و قندهای طبیعی مانند: گلوکز، ساکارز و فروکتوز است که همگی انرژی بدن را تامین می کنند و سطح قند خون را بالا می برند و ممکن است یک میان وعده ایده آل و مناسب به خصوص قبل از ورزش برای ورزشکاران باشد.

خرما حاوی گروهی از ویتامین ها است که برای عملکرد سیستم عصبی و مغز مهم و ضروری هستند، گلوکز بالای خرما برای عملکرد مغز به عنوان منبع اصلی انرژی لازم است.

همچنین پتاسیم بودن خرما به عملکرد اعصاب موثرتر کمک می کند، علاوه بر این، ترکیبات خرما هوشیاری، خودانگیختگی و واکنش به محرک های مختلف را افزایش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.