انفجاری جهانی در مصرف سبک زندگی پرمشغله لیوان کاغذی

محبوبیت کافه ها و موارد مشابه، انفجاری جهانی در مصرف قهوه و نوشیدنی های قهوه خارج از خانه (OOH) ایجاد کرده است.

بررسی‌های لیوان کاغذی اخیر اندازه بازار فنجان‌های قهوه داغ کاغذی OOH یکبار مصرف را 118 میلیارد واحد در سال با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 1.8 درصد تخمین می‌زند تا تا سال 2025 به 294 میلیارد واحد برسد (iMarc 2020).

بین سال‌های 2012 و 2017، تعداد کافی‌شاپ‌ها در ایالات متحده و بریتانیا به ترتیب 16 و 28 درصد افزایش یافته است.

انتظار می رود که این رشد به دلیل تقاضا برای راحتی توسط مصرف کنندگان ادامه یابد (Chaudhuri 2018). سبک زندگی پرمشغله و پرمشغله، مصرف کنندگان پول نقد و فقیر وقت را به استفاده از فنجان های OOH یک بار مصرف سوق می دهد.

انتظار می رود این روند مصرف سالانه کاسه مقوایی را از 2.2 میلیون تن (میلیون تن) در حال حاضر به 6.8 میلیون تن تا سال 2025 برساند که یک افزایش سه برابری است (Hämäläinen 2019).

اگرچه گاهی اوقات لیوان کاغذی قهوه نوشیدنی های قهوه داغ یکبار مصرف در فنجان های ساخته شده از پلی استایرن منبسط شده (EPS) ارائه می شود، این بررسی فقط بر روی لیوان های کاغذی مبتنی بر الیاف ساخته شده از الیاف سلولزی و یک لایه مانع پلیمری متمرکز است.

لیوان کاغذی

ایالات متحده لیوان کاغذ یکبار مصرف در مصرف فنجان های کاغذی OOH در همه کشورها پیشتاز است: 136 میلیون فنجان در روز. پس از آن چین (27.4 میلیون)، روسیه (16.4 میلیون)، آلمان (7.2 میلیون)، بریتانیا (7.0 میلیون) و استرالیا (2.7 میلیون) (Ma 2018) قرار دارند.

بیشتر فنجان های قهوه استفاده شده به محل های دفن زباله ختم می شوند، جایی که تجزیه زیستی نمی شوند (Rodden 2018).

اگرچه بسته بندی از الیاف چوبی پایدار و گاهی بازیافتی برای ساخت کاسه مقوایی استفاده می کند، لیوان ها معمولاً با پوشش های پلی اتیلن (PE) پوشانده می شوند تا عملکردهای سدی مقاوم در برابر مایعات داغ، روغن و اسیدهای چرب محدود مدت مورد نیاز را ایجاد کنند.

برای حفظ لیوان کاغذی دوبل یکپارچگی فنجان و حفظ عطر قهوه مورد نیاز برای تجربه نهایی مشتری. فنجان های کاغذی قهوه قبل از پرتاب شدن به طور متوسط ​​13 دقیقه استفاده می شوند.

علیرغم تلاش‌ها و پیشرفت‌های روزافزون در اقتصادهای توسعه‌یافته برای افزایش نرخ بازیافت، تخمین می‌زنیم که کمتر از ۱ درصد از فنجان‌های قهوه کاغذی استفاده شده در سراسر جهان بازیافت می‌شوند.

  • منابع:
    1. The future of single-use paper coffee cups: Current progress and outlook
  • تبلیغات: 
  1. راهکار فرمانده ارتش برای سرکوب اغتشاشگران
  2. ماجرای قتل عام پولدارها یک جهان را شاد کرد
  3. چگونه یک آجر سفالی توانست دنیا را متحول کند؟!
  4. با مصرف پرتغال خونی از سرطان خون جلوگیری کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.